4 weken Chili - Reisverslag uit Huia, Nieuw Zeeland van Pauline Jelle - WaarBenJij.nu 4 weken Chili - Reisverslag uit Huia, Nieuw Zeeland van Pauline Jelle - WaarBenJij.nu

4 weken Chili

Blijf op de hoogte en volg Pauline

04 Maart 2013 | Nieuw Zeeland, Huia

Hoogste tijd voor een nieuwe update vaan de afgelopen weken in Chili; ik zal toch proberen het kort te houden. Zoals gezegd moesten we in het zuidelijke Puerto Natales wachten op de boot die ons richting het noorden zou brengen. In Puerto Natales zijn we vooral tot rust gekomen na alle bergwandelingen, omdat er verder niet zo veel te beleven valt. De laatste dag zijn we Carolina tegen gekomen, die we eerder in Torres del Paine hadden ontmoet. Zij wachtte op dezelfde boot, en heeft ons ’s avonds uitgenodigd om bij haar vrienden (een chileense familie) te komen eten. Erg gezellig, en eindelijk weer een normale maaltijd (hoewel we nog nooit in cola gebraden vlees hadden gegeten, wel super lekker!).

De eerste dag hadden we vooral regen en mist, waardoor we van de fjorden weinig zagen. Gelukkig was het de dagen erna een stuk beter weer en konden we zelfs op het dek aan ons bruine tint werken. De tweede dag voeren we een stukje buiten de fjorden over de oceaan, en dat was te merken ook. Gelukkig was het al begin van de avond en konden we snel gaan slapen, waardoor we er geen last meer van hadden. Tussen de fjorden varen was super mooi en hier en daar hebben we nog een zeeleeuw en in de verte een walvis kunnen spotten.

Aangekomen in Puerto Montt hebben we Carolina gedag gezegd en zijn een dag later verder naar het noorden gereisd. In Pucón hadden we twee nachten een hotel geboekt om de 30e verjaardag van Jelle eens relaxt te kunnen vieren. Pucón ligt aan de voet van een actieve vulkaan, die we door de wolken en regen helaas niet konden zien. Als dan midden in de nacht het luchtalarm 2x afgaat, gevolgd door allerlei sirenes lig je toch niet lekker. Later blijkt dat dat een oproep was om de brandweerlieden naar de kazerne te sturen en dat er niks aan de hand is. Omdat we van plan waren om de vulkaan te beklimmen, zijn we ondanks de regen wat langer in Pucón gebleven, wachtend op mooier weer. Uiteindelijk zijn we de vulkaan op gegaan, wat een pittige klim van 6 uur betekende, waarvan een deel over ijs. Helaas bleek een uur voor de top dat het weer te slecht was geworden en we weer terug moesten keren. Flink balen dus.

Als laatste zijn we naar Santiago gegaan, waar onze vlucht naar Nieuw Zeeland ging. Hier hebben we een nichtje van Pauline opgezocht, en met haar man en kind zijn we het weekend naar he strand geweest. Daar zaten we super relaxed in een cabaña en hebben we nog even van de zon genoten, een heerlijke barbecue gehad en Jelle heeft nog een poging gedaan om te surfen, wat uiteraard niet gelukt is.

Na drie maanden Zuid-Amerika was het dan eindelijk tijd om het vliegtuig naar Nieuw-Zeeland te nemen. Op het vliegveld aangekomen bleek ook deze vlucht geannuleerd en mochten we weer een nachtje in het Crown Plaza hotel doorbrengen, niet verkeerd overigens. De volgende dag vlogen we in 13 uur naar Auckland. Hier hebben we camper gehuurd en zijn nu een krappe week onderweg op het noorder eiland. Het links rijden gaat tot nu toe best goed! We zijn langs inmiddels langs de Bay of Islands geweest en logeren op dit moment bij Marianne, een vriendinnetje van Pauline en haar Nieuw-Zeelandse vriend in een super groot huis met prachtig uitzicht! Hier kunnen we rustig verdere plannen maken wat we de komende 5 weken gaan doen, voordat we weer terug naar Amsterdam vliegen.

• 04 Maart 2013 - 00:24

Mieke:

Klinkt heerlijk.. Geniet ervan! kus

• 04 Maart 2013 - 11:24

Maartje:

Haha, Jelle surfen...dat had ik wel willen zien :-)
    Veel plezier in Nieuw-Zeeland!! Kus!

• 04 Maart 2013 - 12:03

Maaike:

Prachtig om te lezen en te zien! Veel plezier nog de komende weken!

• 04 Maart 2013 - 12:58

Liesbeth:

Als ik naar jullie foto's kijk lijkt het erop of jullie de K3 hebben beklommen, het ziet er zo vreselijk stoer uit, itt tot Jelles surfpogingen. Sorry Jelle. Pauline heeft zeker helemaal geen poging gedaan, dan is het makkelijk lachen.
    Gaan jullie nog naar Hobbitstee?
    Ik denk dat jullie weken nodig gaan hebben om als je thuis bent al je avonturen te vertellen.
    Nog een hele fijne tijd. En allebei een dikke knuffel.
    Liesbeth

• 04 Maart 2013 - 16:12

Lonneke:

Leuk weer wat van jullie te lezen! Wowww die klim ziet er ruig uit :-) En jelle, dappere poging dat surfen!... je weet maar nooit waar je verborgen talenten liggen! Kan je deze ook weer doorstrepen ;-)
    Heel veel plezier in NZ en tjee wat een huis met uitzicht om plannen vanuit te maken voor de komende weken :-)
    Geniet ervan!!

• 04 Maart 2013 - 19:18

Laura:

Uiteraard niet gelukt.. LOL.
    Enjoy Nieuw Zeeland!

• 04 Maart 2013 - 19:24

Gerben:

Lekker dudies! Wat mega relaxed om nu nog zo lang in nieuw-zeeland te zitten!
    Veel plezier!

• 05 Maart 2013 - 15:10

Mischa:

Wat een vette reis.. Geniet ervan!

• 05 Maart 2013 - 19:18

Frans En Ria:

Wat prachtig allemaal! Nu tuffend door N.Z.
    Lekker je eigen bed mee, scheelt weer in het zoeken naar een slaapplaats:-)
    Veel plezier en rijd voorzichtig (mogen we toch wel zeggen als ouder?).
    Kus

• 07 Maart 2013 - 23:51

Merel:

Hahaha ja pau daar zit je dan met je bijl. Verstandige keuze pau om niet te surfen, vooral voor Jelle :p
    Genieten er lekker van! X

• 08 Maart 2013 - 11:23

Mirte:

Klinkt goed allemaal!!
    Geniet er maar lekker van!
    Tot snel!
    DikkeX

• 14 Maart 2013 - 22:12

Gijs:

Hoi wereldreizigers,
    Bedankt voor de mooie ansichtkaart, zoiets krijg je niet vaak meer in deze tijd van smartphones en internet.
    Ben net terug uit Cuba, is een erg mooi land. Het is wel straatarm na het afhaken van de Russische steun en nu ook nog het verlies van hun vriendje Chavez.
    Ja lange vakanties zijn altijd leuk, de volgende gaat eind juni naar Schotland voor het echte wandelwerk op het eiland Sky.
    Gaan jullie ook nog naar het zuider eiland? Daar ben ik geweest. Als je gaat dan is de Tasmanroute ,de Marlborough sound of the Milford sound een aanrader.
    Nou ik hoor het wel weer, veel plezier en tot horens,
    groetjes + x Gijs